مسابقه بچه های خط شکن ویژه نوجوانان در سال 97-98  برگزار می شود

گروه سازنده‌ی مسابقه ی بچه های خط شکن با هدف گسترش و تثبیت صفاتی ارزشمند در جامعه مانند دوستی، کارتشکیلاتی، شجاعت و نیکوکاری و مسئولیت پذیری و آشنایی مرام شهدا قصد آن دارد تا گامی بلند را در مسیر تربیت نوجوانانی سخت‌کوش و توانا بردارد. به همین علت برای نوجوانان نیز مسابقه ای را برگزار می کند که البته ساختار آن متفاوت از مسابقه های دیگر خواهد بود.

در میان همهمه و هیاهوی زندگی شهری و بچه‌هایی که به جای شیطنت و بازی در کوچه‌ها و خیابان‌ها سرشان در گوشی‌های تلفن همراه یا حضور در گیم‌نت‌ها گرم است، مجموعه فرهنگی جهدی ردم سرگرم شرکت در برنامه‌ای به نام « بچه های خط شکن » هستند. آنها ابتدا آموزش تکاوری می‌بینند و بعد هم در یک مسابقه مهیج شرکت می‌کنند.

برنامه  از یک روز هیجان‌انگیز برای دانش‌آموزان که سر تمرین بچه های خط شکن برنامه ریزی میکنیم

یادمان عملیاتی والفجر 8  در اروند کنار  «به یاد شهدای غواص» معرفی می‌شود


پل معلق و عبور از رودخانه

دانش‌آموزان ابتدا در کارگاه‌های تیراندازی، نحوه کار با اسلحه‌های لیزری را می‌آموزند و بعد در کارگاه اعتماد به نفس تعادل، دقت، سرعت و تمرکز در تصمیم‌گیری‌های آینده شرکت می‌کنند. نوبت به مرحله هیجانی «کارگاه عبور» که می‌رسد، دانش‌آموزان با شور و شوق لباس تکاوری می‌پوشند، کلاه ضربه‌گیر می‌گذارند و با تشویق والدین‌شان کارگاه 2 و 3 طنابه، پل معلق، عبور از رودخانه، پناهگاه درختی و تله‌های شکار پرندگان و حیوانات را پشت سر می‌گذرانند. آنها همه این مراحل را بارها به شکل مجازی در گیم‌نت‌ها بازی کرده یا فیلم‌هایش را دیده‌اند، اما این بار در نقش قهرمان‌های فیلم یا بازی‌های کامپیوتری همه تلاش‌شان را برای رقابت با هم‌تیمی‌های خود به کار می‌برند.


 

آشنایی با «مخابرات جنگال» 

آموزش دانش‌آموزان برعهده نیرو های خبره مجموعه  است. مسئول یکی از بخش‌ها که به بچه‌ها «مخابرات در جنگال»(جنگ الکترونیک) و انواع درجه‌ها را آموزش می‌دهد، می‌گوید: «دانش‌آموزان با رشته‌های متنوع و درجه‌های نظامی آشنا می‌شوند.»
رقابت، هیجان، تحرک

دانش‌آموزان لباس و جلیقه‌هایی مجهز می‌پوشند و اسلحه‌های واقعی به دست می‌گیرند. 2 تیم 2 یا 3 نفره که از روی کلاه‌های سبز و مشکی می‌توانی آنها را تشخیص بدهی با هم مسابقه می‌دهند. در سنگر‌ها پنهان می‌شوند .
»

علاقمندان به شرکت در این مسابقه باید فرم ثبت نام مخصوص این مسابقه را پر کنند. بدیهی است که رضایت والدین برای شرکت در کلیه مراحل این مسابقه ضروری است و در زمان مقرر رضایتنامه کتبی والدین اخذ خواهد شد.

زمان برگزاری این مسابقه هنوز مشخص نشده اما تلاش گروه سازنده بر این است که در زمان تعطیلی مدارس ایام عید می باشددر یادمان عملیاتی و الفجر8 برگزار می شود.